Prezentuj ako Steve Jobs

Prezentuj ako Steve Jobs

Apple je americká technologická spoločnosť založená v roku 1976 v Silicon Valley, v kalifornskom meste Cupertino (USA). Hlavným zámerom spoločnosti je výroba a vývoj osobných počítačov Macintosh a ich programového vybavenia, výroba a vývoj smartfónov iPhone, tabletov iPad a predaj hudby, televíznych relácií a filmov prostredníctvom internetového obchodu iTunes Store. Zakladateľmi spoločnosti sú Steve Jobs a Steve Wozniak, ktorí sa spoznali v roku 1971.

Práve Steve Jobs 24. januára 1984 predstavil svetu prvý Macintosh a vytvoril nezabudnuteľný zážitok o ktorom sa ešte dlho rozprávalo. Prezentácia Steva Jobsa mala od začiatku do konca presne stanovený scenár a bola bezchybne netrénovaná s dôrazom na dramatickosť. Nasledujúce typy od Steva Jobsa pomôžu odlíšiť každú prezentáciu a zaujať publikum.

  1. Prezentácia nepotrebuje snímky aby zaujala. Dôležité je vcítiť sa do publika a vyraziť im dych. (Steve odprezentoval prvý Macintosh v čase, keď Power Point ani Keynote ešte neexistoval).
  2. Rozdelenie prezentácie do troch časti. Existuje takzvané “pravidlo troch”, ktoré je jedným z dôležitých nástrojov pri prezentovaní. Vysvetlenie je zakódované v ľudskej mysli, ktorá dokáže sústrediť svoju pozornosť na tri informácie súčasne. (16. februára 2007 Steve Jobs publiku oznámil, že počas prezentácie budú predstavené tri nové produkty).
  3. Príprava. Dobrá príprava prezentácie poskytne pocit pripravenosti, vyrovnanosti a kľudu. (Prezentácia Steva Jobsa mala od začiatku do konca presne stanovený scenár a bola bezchybne natrénovaná).
  4. Reč tela. Základom je vášeň. (Steve vyžaroval vášeň pre vec z každej bunky svojho tela).
  5. Materiál pre publikum. Názorná ukážka produktov poslucháčov zaujme a vtiahne do deja. (Steve Jobs počas prezentácie vytiahol kancelársku obálku, a povedal: „Je taký tenký, že sa zmestí do jednej z obálok“ A vytiahol z tej obálky nový MacBook Air).
  6. Na problém riešenie. Prezentácia by mala priniesť riešenie na problém poslucháča. (Pri predstavovaní iTunes Store Steve Jobs uviedol rôzne problémy ľudí, ako: zlá kvalita piesni, krádež a pod. na ktoré priniesol riešenie v podobe rýchleho a spoľahlivého sťahovania piesní za 0,99 centov / pieseň).
  7. Minimalistický dizajn. Jednoduchá vizualizácia a obrázky namiesto dlhých a nudných textov podporia hlavnú myšlienku. (Prezentácie od Steva Jobsa sú minimalistické, obsahujú zväčša iba fotografie doplnené faktami alebo názvom produktov).

Rady a tipy na záver:

  • prezentácia nepotrebuje vždy “slajdy”, dôležité je zaujať publikum,
  • je vhodné predstaviť tri fakty, výhody, informácie alebo riešenia,
  • dostatočný čas na prípravu,
  • dôraz na reč tela je kľúčová,
  • materiál pre publikum je plus,
  • komunikácia s obecenstvom je nevyhnutná,
  • na problémy poslucháčov nájdite riešenie,
  • na detailoch záleží.

 

[Autor: Martin Latka]

Zaujala ťa táto téma?Share on LinkedIn
Linkedin
Share on Facebook
Facebook
Tweet about this on Twitter
Twitter