tvorba obsahu, kvalitný obsah, sociálne siete

Ako tvoriť kvalitný obsah na sociálnych sieťach?

Žijeme v dobe, kde je digitálne rozhranie súčasť nášho každodenného života. Mobilný telefón so sebou nosíme skutočne všade. Aj toto je jeden z dôvodov prečo je obsah, ktorý publikujeme ako podnik, alebo zástupca nejakej verejnej inštitúcie tak dôležitý. Ako na to? Ako vytvoriť kvalitný obsah s relevantným textom a vizuálne atraktívnym obsahom?

Pre tvorbu obsahu môžeme používať množstvo aplikácií, ktoré nám zjednodušia život a zároveň urobia z našej obyčajnej fotky niečo zaujímavé a unikátne. Vzhľadom na množstvo obsahu, ktorý na sociálnych sieťach vzniká je jeho kvalita už nevyhnutnou súčasťou. Ešte dva roky dozadu stačilo, že podnik živil svoje sociálne účty obsahom v pravidelných intervaloch. Tomuto už je však koniec, trendy v marketingu sa posúvajú závratnou rýchlosťou.

Relevancia obsahu

Kontent musí byť nie len vizuálne zaujímavý, ale aj relevantný. To znamená, ak píšeme text o ľuďoch, aj vizuálny obsah textu má zobrazovať ľudí. Rovnako tak alternatívny text obrázkov, či jeho pomenovanie musí byť optimalizovaný priamo na obsah celej “správy”, ktorú chceme sledovateľom poskytnúť. Nie len google indexuje nie len textovú časť príspevkov, ale aj facebook, instagram, či iné siete majú algoritmy, ktoré vyhodnocujú relevanciu obsahu vzhľadom k popisu stránky a jej zamerania.

Tvorba obsahu

Príležitostí na rozvoj v oblasti tvorby kontentu, ale aj celkovo rastu a vzdelávania v online marketingu je množstvo. Prístup na internet nám otvoril nové brány k vzdelávaniu a tak môžeme zhutniť naše vedomosti na skutočne vysokú úroveň. Rady kde nájsť kvalitné informácie poskytuje aj Richard Čermák z WEBSUPPORTu: „Zatiaľ čo slovenské školstvo chátra a zaostáva, v online svete dostáva samo vzdelávanie čoraz väčší význam a priestor. Online štúdium nebolo nikdy v histórii dostupnejšie ako teraz.“.  Čermák, 2016

Samovzdelávacie weby:

Vytvoriť teda kvalitný obsah nie je vôbec také zložité, keďže zdroje pre jeho získanie sú skutočne dostupné veľmi jednoducho a hlavne zadarmo. Keď už ale máme pre náš cieľový segment vytvorenú tému je nevyhnutné ju predať. A to prostredníctvom vizuálneho obsahu. Fotky tvoria pre atraktivitu článku najpodstatnejšiu časť. Ako teda vytvoriť kvalitný vizuálny spojler k článkom a príspevkom? Na sociálnych sieťach majú oveľa väčší úspech fotografie, ako grafiky. Grafiky sa vo forme postupov najčastejšie objavujú na sociálnej sieti pinterest, ale aj tu už je algoritmus nastavený tak, že sú uprednostňované fotky v štandardnom rozlíšení pred dlhými infografikami.

Tvorba pravidelného foto obsahu

Ako teda vytvoriť vizuálne zaujímavý obsah na požadovanej úrovni z pohľadu kvality? V tomto nám poradia skúsení fajnšmekri z online prostredia PS:Digital.

1 Plánovanie

Samozrejme ako prvé, nemôžeme zabúdať na to, že obsah musí byť publikovaný pravidelne. Komunikácia s klientom, alebo potenciálnym zákazníkom by mala byť udržiavaná práve periodickosťou publikácií. Odporúčané aplikácie: Kontentino; Planoly.

2 Úprava fotiek

To, že máme plné mobily fotiek, o tom nie je pochýb. To však neznamená, že tento obsah patrí na sociálne siete. Kvalitný obsah si vyžaduje kvalitné spracovanie. Surová fotka už nepatrí ani len do story, ktoré po 24 hodinách vyprší. Online prezentácia ukazuje o kvalite nie len profilu podniku, ale aj o jeho úrovni komunikácie s klientom. Takže treba sa hrať, upravovať a ladiť posty, ktoré sa na profile publikujú. Odporúčané aplikácie: VSCO; Snapseed.in; Afterlight; Prisma.

3 Stories

S príchodom stories sa otvorila nová brána pre publikovanie fotiek z každodenného života, ktoré sa nie úplne hodia do feedu. A tak sme vo veľkom začali publikovať fotky našich nôh na ceste do práce, či prázdny tanier po obede. Tento trend má však veľmi rýchly progres a tak aj stories rastú na kvalite a PSkáči nám radia ako urobiť z našich stories vizuálny pôžitok. Odporúčané aplikácie: Unfold; Canva; MOJO; NICHI; STORYTALE.

Autor: Ing. Maja Demjanovičová

Written by