Ako udržateľne riadiť športové organizácie? Odpoveď ponúka nová publikácia!
Katedra manažérskych teórií sa môže pochváliť novou publikáciou, ktorou je druhá časť zo série Manažment športových organizácií – tentokrát s podtitulom Strategické riadenie. Po Manažment športových organizácií: Významné zainteresované strany a Strategic Sport Management: Sustainability of Sport Clubs ide už o tretiu športovú vedeckú monografiu na našej katedre.
Moderný pohľad na strategické riadenie v športe
Publikácia mapuje prostredie a špecifiká športu s dôrazom na proces strategického riadenia a obsahuje množstvo praktických príkladov. Východiskovou myšlienkou monografie je zmena pohľadu na manažment športových organizácií. Prístup vychádzajúci z klasických manažérskych modelov doplnený o osobitosti športu je nahradený riadením založeným na dôkladnej analýze prostredia a špecifík, ktoré sú až následne kombinované s princípmi riadenia spoločností v podnikateľskom prostredí.
O čom publikácia je?
Monografia je rozdelená do troch kapitol. Prvá je zameraná na šport a jeho postavenie v spoločnosti. Od základných filozofických myšlienok postupne prechádza k opisu prostredia a jeho špecifík. Obsahuje teoretické východiská doplnené o štatistické údaje, ale aj zaujímavosti zo sveta športu. V kapitole je zároveň dôraz na porovnanie svetových a európskych pohľadov so situáciou na Slovensku.
Druhá kapitola popisuje marketing v úlohe nástroja strategického riadenia športu. Okrem všeobecných charakteristík sú v tejto časti podrobnejšie rozpracované nové prvky športového marketingu a spoločenská zodpovednosť športových organizácií. Osobité zameranie na marketing je hlavne z dôvodu jeho dôležitosti ako komunikačného nástroja spájajúceho všetky zainteresované strany, a tým pádom jednej z kľúčových zložiek strategického riadenia.
Tretia kapitola sa venuje strategickému manažmentu v športe. Vychádza z podrobného rozboru názorov rôznych autorov na strategické riadenie športových organizácií, pričom sa snaží zjednotiť často protichodné pohľady. Jadrom nie len kapitoly, ale celej monografie, je model strategického riadenia športových klubov, ktorý zhŕňa všetky predchádzajúce poznatky a snaží sa reflektovať realitu na Slovensku a v krajinách s podobným sociálno-ekonomickým prostredím. Zacielenie najmä na športové kluby, primárne v kolektívnych športoch v komerčnej sfére, odzrkadľuje popularitu a špecifiká tohto druhu športu. Každá kapitola navyše obsahuje niekoľko konkrétnych príkladov doplňujúcich teoretické východiská.
Pre koho je kniha určená?
V publikácii sa autori opierajú okrem pedagogickej a výskumnej činnosti zameranej na manažment športu aj o rozsiahle praktické skúsenosti z pôsobenia v štruktúrach športových organizácií na rôznych úrovniach vo verejnom, neziskovom aj komerčnom sektore.
Veríme, že vďaka forme plnej praktických príkladov, ktorou je monografia napísaná, bude nápomocná nie len pre študentov predmetu Športový manažment a manažérov športových organizácií v praxi, ale aj pre všetkých priaznivcov športu v akejkoľvek jeho podobe.
Knihu Manažment športových organizácií: Strategické riadenie si je možné zakúpiť vo vydavateľstve EDIS.