Každý podnik si dnes uvedomuje, že zákazník je pánom na trhu, ktorý má možnosť výberu z bohatej ponuky. Trhy sú otvorené a tým rastie aj konkurencia. Preto by mal byť zákazník v zornom uhle podnikateľských subjektov (systému riadenia vzťahov), ktoré chcú obstáť v konkurenčnom boji s ostatnými subjektmi, a to nielen na domácom trhu, ale aj na zahraničných trhoch.
A práve tento fakt detailne rozoberá na 220 stranách nová monografia z Fakulty riadenia a informatiky s názvom Budovanie systému riadenia vzťahov so zákazníkmi v podniku. Kniha predkladá ucelený pohľad na problematiku na základe zmapovaných teoretických a praktických poznatkov v oblasti CRM a vykonaného výskumu v podmienkach slovenských podnikov. Monografia je pretkaná ilustráciami a vysvetľujúcimi modelmi, ktoré výstižne dotvárajú charakter textu.
Riadenie vzťahov so zákazníkmi je jedným z kľúčových nástrojov starostlivosti o zákazníkov a získavania ich vernosti. Zároveň prestavuje „účinný nástroj na pre vytvorenie stabilného podielu na trhu uspokojovaním potrieb zákazníkov. V prvom rade CRM znamená „dialóg so zákazníkom“, ktorý je pretavený do podnikového zisku a v konečnom dôsledku to znamená osvedčenie sa podniku v konkurenčnom boji.“
Základný problém, ktorý táto monografia rieši je absencia metodiky budovania systému riadenia vzťahov so zákazníkmi. Súčasne obsahuje:
- predpoklady pre vytvorenie koncepcie CRM v podniku,
- kľúčové prvky zabezpečujúce CRM koncepciu,
- vzťahy a procesy potrebné k správnemu fungovaniu a nastaveniu cieľov v CRM,
- personálne, organizačné a informačné zabezpečenie procesov,
- postup implementácie riešení do podniku.
Publikáciu je možné zakúpiť v predajni: Univerzitná knižnica Žilinskej univerzity, Predajňa – EDIS v Žiline
Milan Kubina – Viliam Lendel